יום ראשון, 7 באוקטובר 2012

Paragliding in Pokhara

קצת מפתיע, אבל סוף סוף היה לי כאן בוקר שקט, במהלכו אפילו התרנגול לא השמיע את קולו.
כרגיל מצאתי בחוץ את Vova שקרא לו ספר ונהנה מכל רגע ב- G.H.

ניצלתי את הזמן הפנוי עד שכולם יתעוררו והלכתי למשוך כסף (איכשהו הכסף כאן נגמר ממש מהר), אך לצערי אף אחד מהכספומטים לא אפשר למשוך כסף משום מה. יותר מאוחר הבנתי למה ...

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם זקוקים לכסף מזומן מקומי, תלכו לכספומט בשעה מאוחרת יחסית על הבוקר, קרי - לא לפני 10:00 בבוקר. כל הכספומטים בשעות הבוקר נמצאים בשלבי אתחול ובאף אחד מהם אין עדיין מזומן.

את ארוחת הבוקר עשינו במקום מוכר - Perky Beans Coffee.
אני הזמנתי את המוזלי הכי טעים בכל נפאל - מנה מפלצתית של מוזלי עם קערה ענקית של פירות טריים ומגוונים
(תפוחי עץ, בננות ואננס), Lassie (יוגורט מקומי) ודבש.
רק המנה הזאת יכולה להשביע 2 מבוגרים רעבים על הבוקר ...

Best Muslie Ever in Perky Beans Coffee

זאת ועוד, הזמנתי גם כוס קפה לאטה וחצי כוס של מילקשייק בננה משובח.
אם רק הייתי יודע שהמנה של המוזלי תהיה כה ענקית, כלל לא הייתי מזמין את כל יתר התוספות.

Tasty Breakfast at Perky Beans Coffee

מאוד נחמד שיצא לנו להעביר את ארוחת הבוקר גם עם עומר, מילכה, Lena ו- Laura.
מכאן התקפלנו והלכנו לסוכנות סוויסה בכדי להחליף חתימות בין מהרי לעומר ב- Paragliding.

Swissa Agency in Lakeside

לא יודע איך, אבל לקח להם קרוב לשעה וחצי לעשות את ההחלפה ובינתיים אני ויבגני גלשנו באינטרנט המקומי (בפוקרה האינטרנט אצל סוויסה היינו בתשלום, לעומת הסניף החינמי בקטמנדו) ואישרנו את תאריך החזרה באתר
של Fly East (חובה לעשות).

היות ולא רצינו להכביד על הקיבה יותר מידי לפני ה- Paragliding, קפצנו ל- קפה שינקין שהיה ממוקדם ממש ביציאה מהרח' של ה-G.H שלנו.

הזמנו לעצמנו כריכים (יחסית סבבה) ועל הדרך שוחחנו עם זוג ישראלים שהיה לידנו.
אני חייב לציין כי "קפה שינקין" נחשב למקום פופולארי בעיני הישראלים. פשוט לבוא, לאכול משהו קליל ולהמשיך הלאה. אין לי מושג איך, אבל אותם הישראלים שישבו לידנו - הזמינו 1 ל' של מילקשייק Lassie כ"א ואיכשהו הם הצליחו לסיים את השתייה הרבה שלקחו.

משם המשכנו לטייל על קו החוף המקסים של אגם Phewa ולראות לא מעט מצנחי רחיפה דואים להם באוויר וחלקם אף נחת 2 מ' לידנו.

Jetty in Phewa Lake

בעוד יבגני ומהרי חזרו ל- G.H, אני המשכתי לטייל לאורך הטיילת המקסימה והנוף שרואים מכאן פשוט לא מהעולם הזה. בהמשך הצעידה - ראיתי את האי המפורסם שבתוך האגם ועליו יש מקדש מפורסם.

Buffalos in Phewa Lake

חבל רק שהייתי קצר בזמן ויכולתי רק לצלם מרחוק את האי ואת שלל סירות הפדלים של התיירים הרבים שמגיעים מקו החוף אל עבר האי ובחזרה.
ראיתי כי יש גם אופציה לשחות אל עבר האי (למי שממש קצר במזומן), אך מהר מאוד וויתרתי גם על תענוג זה לנוכח מצב המים העכור (מזכיר במעט את המים בירקון).

Island in Phewa Lake

חזרתי ל- G.H ושם אספתי את יבגני והמשכנו ביחד עם עומר לכיוון סוכנות סוויסה.
החברה שעמה עובדת סוויסה נקראת - Blue Sky Paragliding (אחת מיני רבות שפועלות באזור  והתענוג עלה
כ- 5000 ר' עבור הצניחה + 1700 ר' עבור התמונות והסרטון.

תוך מס' דק' וכבר הגיע ה- Van שאסף אותנו לכיוון נק' הצניחה, הלא הוא הכפר Sarangkot.
הנוף שראינו תו"כ הטיפוס על ההר - היה מאוד מרהיב וכפר זה בהחלט שווה ביקור גם אם אין ברצונכם לבצע
צניחת Paragliding.

Sarangkot Village

טיפ שימושי מס' 2
אל תפספסו את נק' התצפית בכפר Sarangkot. כפר זה נמצא גבוה מעל העיר פוקרה ומספק הזדמנות פז לצפות
לעבר כל הסביבה.

ירדנו מה- Van ולאחר 5 דק' של צעידה ואנו כבר בנק' הקפיצה.
הסבר קצרצר על נהלי הבטיחות, מס' תמונות במצלמה של עומר ואנו כבר מוכנים לדרך.

הסבר קצר על Paragliding
קפיצת Paragliding נחשבת לאטרקציה מאוד פופולרית בשנים האחרונות. היא לא מצריכה ידע מוקדם, כלל לא מפחידה (כמו קפיצה חופשית) ונותנת הזדמנות לשהות זמן רב באוויר ולבהות בנוף מדהים.
כל מה שצריך לעשות זה להיות מחוברים עם רתמה פשוטה למדריך (או למדריכה) ולרוץ לכיוון המצוק התלול. אומנם זה נשמע ממש לא הגיוני לרוץ לכיוון התהום, אך ברגע שאתם באוויר - זה כלל לא מפחיד !

יבגני זכה בכבוד להיות מחובר אל מדריכה סקסית וחמודה בשם Jessica Love, בעוד כל היתר קיבלו מדריכים מקומיים (ועוד הוא לא היה מרוצה בסופו של דבר ...)

הדאייה באוויר הייתה חוויה בלתי נשכחת, הודות לכך שביום זה כמעט ולא היו עננים והראות הייתה מושלמת.
בניגוד לאחרים, לי יצא לרחף גם כלפי מעלה ולשהות באוויר זמן מקסימלי של 25 דק'.

טיפ שימושי מס' 3
באם אתם רוצים לשהות באוויר כמה שיותר זמן, יש מס' גורמים המשפיעים על כך:
* מצב הרוח באותה השעה
* המשקל העצמי שלכם
* המשקל העצמי של המדריך (או המדריכה) אליו אתם מחוברים
* הניסיון של אותו המדריך

באם אתם שוקלים יחסית הרבה, מאוד מומלץ לבחור במדריך (או מדריכה) ששוקלים משקל נמוך.
דרך זו אמורה לאזן במעט ולגרום לשהייה מרבית באוויר.

לא יודע איך, אבל יבגני ועומר מצאו את עצמם כל הזמן במגמת ירידה ונחתו על הקרקע הרבה לפני.
אני בינתיים נהניתי לי מכל רגע באוויר והיו שלבים מסוימים שהייתה רוח חמה ועצומה שלקחה אותנו גבוה גבוה
אל השמים (מלחיץ לכמה שניות).

לקראת סוף הצניחה, המדריך עשה מס' פעלולים וכבר אנו נוחתים בשלום על הקרקע.
פגשתי כאן את יבגני ועומר וביחד עשינו תמונה משותפת. ממש נחמד שבעלי המקום צ'יפרו אותנו עם משקה
ראשון ע"ח הבית ואני כמובן שלקחתי בקבוק קולה בכדי להשיג כמה שיותר סוכר (לא שחסר שם).

עלינו על ה- van ומשם התחילה נסיעה מעט קופצנית שלקחה אותנו עד למשרדים הראשיים של החברה.
חיכינו מס' דק' וקיבלנו את ה- CD עם התמונות והסרטונים של הקפיצה.

משם קפצנו לפיצרייה שהייתה ממול והתענגנו על אחת הפיצות הפשוטות, אך היותר טעימות שיצא לנו לאכול
בנפאל (200 ר' למגש פיצה).

מכאן ועד ל- G.H היה מרחק הליכה מאוד קצר, במהלכו פגשתי שוב פעם את שירי הבלונדה, שמשום מה כל הזמן מחייכת כאשר היא רואה אותי, וכן גם את נעמי הסקסית שהייתה מצוברחת וצעדה לה עם גבר אחר שלא קוראים לו רומן ...

קטע של פספוס היה כאשר במקרה פגשתי את Lia עד הדרך ומרוב ששנינו היינו בדרך ומיהרנו, לא הספקתי לנהל עמה שיחה יותר רצינית ועד היום אני מתחרט על כך ...
היא הזמינה אותי לכוס בירה יותר מאוחר, אך כאשר הגעתי לשם - לא מצאתי אותה וחזרתי מאוכזב ל- G.H.

ב- G.H יצא לי לפגוש בחורה ישראלית שטיילה עמנו עוד מהיום הראשון של טרק האנאפורנה ותמיד ראיתי אותה בחברת קב' שונות של ישראלים (בהתחלה היא טיילה עם צמד עתודאים, אח"כ עם הצמד המפורסם של קיפוד ודובה וכעת היא עם עוד 2 ישראלים שפעם ראשונה אני רואה אותם).

כפי שהבטחתי לבעל ה- G.H, לקחתי מס' דק' ורשמתי ביקורות (מצוינות) על המקום אותו הוא מנהל.
גם אחלה של G.H (מיקום במרכז העניינים, אך עדיין ברח' צדדי ושקט) וגם אחלה של אנשים.

יותר מאוחר לקחתי עמי את Vova וצעדנו לאכול א.ע במסעדת ה- Pokhara Steak House.
יחסית לאחותה הצמודה אליה (Everest Steak House), המקום כאן שומם רצח והמנות שהגיעו היו מאוד לא קרובות לאלו שאכלנו שלשום בערב.

היה מאוד קשה ללעוס את הסטייק ולעתים נדמה היה כאילו אני לועס מסטיק.
שילמנו 1100 ר' (שממש לא מצדיקים את האוכל) וחזרנו חזרה ל- G.H.

Evgeny with local Shuki Zikri

היות ומחר בבוקר אנו כבר עוזבים את העיר המדהימה שכאן, דאגנו לסגור את עניין התשלום עם בעל המקום ואח"כ יכולנו ללכת לישון בשקט.