יום שני, 1 באוקטובר 2012

Annapurna Circuit - Day12

איזה לילה קשה עבר על כוחותינו.
יבגני שלא הרגיש בטוב התעורר כל הלילה והעיר תוך כדי את מהרי ואני הייתי ער כל הלילה בגלל
"הסימפוניה של שוברט" בניצוחו של Vova. בהחלט לילה שנרצה לשכוח ...

בוקר מעט קריר היה בחוץ, אך אני בשלי - רק שכבת ביגוד אחת ואני מסודר.
ריטה אמרה בשלב מסוים של הטיול שיש לי "דם חם" ...

עכשיו ברצינות. מה לעזאזל הולך כאן ?
בעוד אני הייתי רק עם שכבת ביגוד אחת (אומנם היה מעט קריר, אך לא ברמות מטורפות), כל יתר הקב' היו מכוסים בלא פחות מ- 3 עד 5 שכבות של ביגוד תרמי, Soft Shells וחליפות סערה.
מה נסגר ??? ועוד יבגני מגיע מרוסיה ולו יותר קר ממני ...

איזו נפילה הייתה היום בבוקר כאשר הזמנתי לארוחת הבוקר - קורנפלקס עם חלב.
בפועל קיבלתי קערה מסכנה עם מעט קורנפלקס (קורנפלקס עלית הבסיסי הרבה יותר טעים) וזה ממש היה רחוק מלהשביע אותי. למזלי מילכה הייתה לידי וצ'יפרה אותי עם לחם צ'פאטי שהיא הזמינה.

טיפ שימושי מס' 1
תחסכו לעצמכם את הטרחה ואל תזמינו קורנפלקס בטרק !
גם המחיר הוא הכי גבוה (לעומת המוזלי והדייסות), גם לוקח להכין את המנה הרבה זמן (אין לי מושג למה, הרי צריך להרתיח רק חלב) וגם המנה ממש לא משביעה.

יצאנו לדרך ב- 7:30, לא לפני שכ"א נפרד לשלום מ- 1600 ר' עבור ארוחת השחיתות שהלכה כאן אתמול
בערב (150 ר' לחדר גובים כאן).

מקטע הצעידה הראשון הוביל מהכפר Yak Kharka לכפר Letdar (גובה 4200 מ').
רוב הדרך הייתה במגמת עליה וכבר אחרי 5 דק' החלטתי שחם לי מידי והורדתי את ה- Soft Shell.
משום מה החלטתי בבוקר בכ"ז ללבוש את המעיל, אך מהר מאוד הבנתי כי כלל אני לא זקוק לו.

Track to Letdar
גם הבוקר צעדנו בקצב טוב ועקפנו לא מעט מטיילים (רובם ישראלים) שטיילו להם עם תיק יום קליל.

מבלי שהספקתי להגיד "רובינסון קרוזו" וכבר אנו בכפר Letdar.
כפר זה קטן משמעותית מ- Yak Kharka, אך מספק מקום מושלם ללינה באם מגיעים מאוחר ומגלים כי כל
המקומות ב- G.H של הכפר Yak Kharka תפוסים.

Water Station in Letdar
מקטע הצעידה השני להיום הוביל מהכפר Letdar לכפר Thorung Phedi (גובה 4450 מ').
גם כאן צעדנו במגמת עליה ומידי פעם הטיפוס הפך לתלול ביותר והצריך מצידנו לא מעט עצירות למנוחה.

Swing Bridge to Letdar
בשלב מסויים יש פיצול דרכים:
1. לקחת שמאלה ולחצות (ע"ג גשר מיתרים) לכיוון הגדה הסמוכה ושם להמשיך לצעוד הלאה.
2. להמשיך ישר על התוואי הקיים.

Small Pond near Letdar
ראינו לא מעט אנשים שצעדו ב- 2 הכיוונים ואנו המשכנו לצעוד ישר.
הגענו לירידה לעבר גשר עץ קטנטן ומשם התחילה עליה "עצבנית" לעבר ה- Tea House.
אני לקחתי קיצור דרך בעליה ועקפתי את כולם בסיבוב (כך עשה גם Durga).

Harsh climb to the Tea House
נחנו מעט בנק' התצפית של ה- Tea House ואח"כ המשכנו לצעוד על שביל צר שנחצב בתוך צלע ההר.
קצת מעצבן, אך ברגע שיצאנו לדרך, הגיע עדר שלם של טלאים והצעידה אחריהם הייתה בקצב ממש אטי.

Goat near Tea House
במקום להתרגז, שלפתי את המצלמה והסרטתי את החוויה בצעידה מאחורי עדר שלם של טלאים ועזים מרהיבים ביופיים. לפחות בעליות הם "סוחבים" יותר טוב, כך שהרבה עיכוב לא היה כאן אחרי הכל.

Goat convoy
קטע זה של הצעידה הוערך כשעתיים וחצי, אך משום מה צעדנו אותו בקצב ממש אטי וכבר לאחר שעתיים
 ואנו בכפר Thorung Phedi.

View near Thorung Phedi
עצרנו לארוחת צהרים מוקדמת (ב- 10:30) ועל הדרך פגשנו את ג'רמי וסלינה שהיו בשלבים אחרונים של התארגנות לפני הטיפוס האחרון לכפר הבא.
כששאלתי את ג'רמי היכן ריטה, הוא אמר לי כי היא לקחה יוזמה והחליטה להמשיך לצעוד מיד לכפר הבא בכדי לשריין מספיק מקומות לינה עבור כולנו. פשוט בחורה זהב !

מעט על הכפר Thorung Phedi
כפר זה נחשב למקום לינה פופולרי עבור אלו שרוצים לצעוד למחרת את ה- Pass המפורסם.
קחו בחשבון כי אם תחליטו לישון כאן - תצטרכו לצאת לדרך כבר ב- 4:00 לפנות בוקר !!!
מה שמייחד כפר זה שיש בו לא מעט מקדשים ומשרפות לאל המיתולוגי - Kali.
קצת מלחיץ לראות כאן ראשים וגולגלות של עזים על כל משרפה ...

Alter to Kali
לארוחת הצהרים הזמנתי אורז עם חתיכות חביתה מעל וכן התכבדתי במעט מתפו"א המבושלים של מהרי שלא יכל לסיים. קצת מרגיז אבל זאת הפעם הראשונה שביקשנו להביא כמות גדולה של דבש ובמקום להביא את הצנצנת הגדולה (כפי שנעשה בכל הכפרים עד כה) - הם לקחו את הצלוחית והחזירו צלוחית מעט יותר גדולה, אך עם דבש מהול במים !!! חארות ... אין מילים לתאר כמה זה הרגיז אותנו באותו הרגע.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם תוהים כמה מים צריך לקחת מהכפר Thorung Phedi ועד ל- High Camp אז אני אעשה מעט סדר. ראשית הטיפוס לכפר הבא נחשב לאחד הקשים בכל טרק האנאפורנה ולכן מומלץ לא לסחוב יותר מידי ציוד על גבכם תו"כ הטיפוס. אני לקחתי עמי 2 ל' של מים ומאוד הצטערתי על כך כי הטיפוס מאוד קצר ובקלות
ניתן להסתדר גם עם 0.5 ל' של מים בלבד.

Mule in Thorung Phedi
יצאנו לדרך בשעה 12:00 וכבר על ההתחלה התחיל טיפוס מטורף בשיפוע חד.
Vova, מהרי ו- Durga שיצאו כ- 15 דק' לפני, מהר מאוד ראו את האבק שהשארתי להם תו"כ הטיפוס.

בהחלט ניתן לומר כי טיפוס זה הנו אחד הקשים במסלול בשל העובדה כי החמצן כאן מאוד דליל, הרוחות מקפיאות עצמות, משקל התרמיל היה מאוד כבד (עם ציוד נוסף) וכאשר האף היה מעט סתום.

Steep climb to High Camp
אפשר לומר כי עברתי בהצלחה את ההשתלמות ש- Durga העביר לכולנו כי בקלות רבה מצאתי לא מעט קיצורי דרך בשביל ה- Zig Zag התלול וכך קיצרתי במעט את הדרך ועקפתי לא מעט מטיילים שטיפסו
עם 5 ק"ג לכל היותר על גבם (אני קורא להם - "מטיילי הפורטר").

Steep climb to High Camp
באופק כבר ראיתי את הבתים הראשונים של הכפר ואמרתי לעצמי: לא יכול להיות ... כבר ???
תוך 35 דק' בלבד טסתי את העליה המטורפת הזאת עד לכפר High Camp (גובה 4850 מ').
לצורך ההשוואה - בקצב של מקומי (ללא משקל על הגב), התזמון הכי טוב הוא 45 דק' ...

High Camp
פגשתי כאן את ג'רמי ואת ריטה ואלו נתנו לי את מפתחות החדרים שכבר שריינו מבעוד מועד.
מזל שהם היו כאן כי "חבר של Durga" (הפורטר של קיפוד ודובה) דיבר בשפת אנגלית עילגת ולא הבנתי אף מילה ממה שהוא ניסה להסביר לי אודות מפתחות החדרים.

Pray Flags on High Camp
נכנסתי לחדר ומיד לבשתי מיקרו פליז. בגובה של 4850 מ' ממש קפוא ...
בזמן שכל יתר החבר'ה טיפסו להם, אני עשיתי מס' מתיחות ואח"כ הצטרפתי לריטה וביחד צפינו ברכס האנאפורנה המושלג ובשקיעה שאוטו-טו הולכת וקרבה (אחלה של נוף בשקיעה).

Me in High Camp
לאחר שכולם הגיעו והתמקמו להם בחדרים, נכנסנו ל- Dining Hall והרווינו את צימאוננו עם תה לוהט וטעים.
בזמן שחלק מהחבר'ה יצאו לטפס לגבעה סמוכה, אני התמקמתי לי ליד הקב' הסינית ושוחחתי מעט עם החבר'ה.

High Camp G.H
בשעה טובה ב- 15:15 הגיעו גם עומר, מילכה ו- Deb וכל החבורה המקורית יכלה להתאחד בשנית.
הזמנו כולנו א.ע לשעה 18:00 (מחר מחכה לנו יום עמוס וצריכים לקום ממש מוקדם) ותוך כדי
ההמתנה - ראינו כי מתחיל לרדת כאן שלג (לאחר שמוקדם ירד כאן מבול).

לארוחת הערב הזמנתי מרק נודלס + שום ואח"כ גם פסטה מוקרמת (שהייתה בטעם של שרוף). טוב לאכול הרבה לפני היום המשמעותי והקשה של מחר.

ריטה, ג'רמי וסלינה הזמינו לקינוח שטרודל תפוחים ולי יצא לטעום מעט ממה שהם הזמינו.
טעם כה ייחודי היה לעוגת התפוחים ולפי דעתי זוהי עוגת התפוחים הכי טובה שאכלתי עד כה בנפאל !!!

טיפ שימושי מס' 3
מאוד מומלץ להזמין במסעדת ה- G.H מס' הפתעות ולקחת ליום של ה- Pass.
ריטה, ג'רמי וסלינה הזמינו לחם טיבטי ליום של מחר וזה היה פשוט תענוג לטעום.
בדיעבד - גם אנחנו היינו צריכים לחשוב על זה ...

צחצחתי שיניים עם מים קפואים מחוץ לחדר ואח"כ נכנסתי לחדר.
הכל כאן קפוא !!! החדר קפוא, השמיכות סופר קפואות.

בפעם הראשונה הוצאתי את הכפפות והלכתי לישון עימם.
נקווה לטוב

סוף יום ב' !
מבחר סרטונים מיום זה



מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן)

Temple on the way to Letdar
Yak in Letdar
Ugly thing on the Track
Annapurna Range
Waterfall near Letdar
View from the Tea House
Guard Dog in Tea House
Noble Horses near Thorung Phedi
Alter to Kali
Flora on the Track
Old Path to High Camp
Annapurna Range
Annapurna Range
Small Hill near High Camp

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה