יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

Annapurna Circuit - Day15

ממש "החיים הטובים" כאשר גם הבוקר השקמה מוקדמת ב- 5:30.
קטע ממש מרגיז, אבל גם אתמול בלילה וגם היום בבוקר לא היו לנו מים בחדרים וגם בחוץ לא
מצאתי ברז עם מים זורמים. לפחות היה לנו מעט מים בשלוקרים שהציל את המצב הקשה ...

G.H in Tatopani
לארוחת הבוקר הזמנתי American Breakfast שכללה: תפו"א שנאפו בתנור, חביתה, 2 טוסטים + חמאה + ריבה ולקינוח גם כוס קפה. מנה מאוד משביעה וכלל לא יקרה.

היום בבוקר שוב פעם נאלצנו להיפרד מצמד חברים נוסף שליוו אותנו מתחילת הטיול בנפאל.
היות ועומר ומילכה תכננו להמשיך מכאן ישירות ל- Pokhara ואנו היינו בדרך ל- Poon Hill, נאלצנו להיפרד וסיכמנו שאולי ניפגש אי שם כאשר כולנו נהיה ב- Pokhara.

אמרנו להם שלום (לא לפני שמילכה ועומר נתנו "טיפ שמן" ל- Durga למרות שממש לא היו חייבים) ואח"כ גם פגשנו את Deb וגם ממנו נפרדנו לשלום.

Me & Deb in Tatopani
זהו היום השני ברציפות שאני אומר: קשה קשה ...
באמת קשה בלי האנשים שעימם העברנו חוויות בכל יום לאורך הטרק !

Fantastic Four with Deb
יצאנו לדרכנו מעיירת הנופש Tatopani וכבר ביציאה מהכפר חיכתה לנו נק' ביקורת של ה- TIMS.
זאת הפעם הראשונה שאני נתקל בפקיד מקומי שצועק לעברי ולעבר יבגני שנעצור ונראה לו את הפרמיט.
בשלב זה צעקנו ל- Durga (אצלו היו הפרמיטים) והוא סימן לפקיד שהכל סבבה ויכולנו להמשיך בדרכנו.

Check point in Tatopani
מקטע הצעידה הראשון הוביל מהכפר Tatopani לכפר Ghara (גובה 1700 מ').
רוב הצעידה היתה במגמת עליה ע"ג מדרגות אבן (שיפוע קל עד בינוני). חבל רק שהלחות כאן הגיעה
ל- 200% (אני לא צוחק) ומהר מאוד מצאתי את עצמי מחליף את החולצה הארוכה בחולצה קצרה.

Me in Tatopani
השמש הופיעה בשלב מסוים של הבוקר ודיי פיזרה את העננים הרבים שגרמו לראות לא נקיה.

Swing Bridge near Tatopani
פגשנו כאן מס' ילדים מקומיים שהצטלמנו עימם ובתמורה הם קיבלו סוכריית חמאה כ"א (אחלה דיל).
אחד מהילדים אף ליווה אותנו בדרכנו ואמר כי גם הוא מטפס לכפר אליו אנו רוצים להגיע.
הכל היה טוב ויפה עד שבשלב מסוים יבגני אמר לי כי אותו ילד כל הזמן בוחן את התרמיל שלי ואכן כעבור מס' דק' הילד המקומי שאל אם יש לי עוד ממתק לתת לו. אמרתי לו בנימוס שלא והמשכנו לדרכנו (יש גבול !).

Me with local kids near Ghara
היות והיה בנו הרבה כוחות רזרביים - העדפנו לא לעצור כאן ולהמשיך הלאה.
מקטע הצעידה השני הוביל מהכפר Ghara לכפר Sikha (גובה 1935 מ').
קטע טיפוס זה לא היה יותר קשה מאשר הטיפוס הראשוני, אך שילוב השמש הקופחת עם הלחות המטורפת שבאוויר ואנו מוצאים את עצמנו עוצרים מידי פעם למחות את אגלי הזיעה ולקחת מס' נשימות עמוקות.

Me with local kid near Ghara
יצא לי לראות על הדרך 2 בחורות אירופאיות שגם נראו טוב וגם היו בכושר מטורף.
צעד יחד עימן בחור מקומי ששימש אותן לניווט (אותו נווט סחב רק את התרמיל האישי שלו), אך
הן (עם התרמילים הכבדים שסחבו על גבן) השאירו לו אבק בצעידתן הסופר מהירה.

אותן בחורות אירופאיות גרמו לי לחשוב כמה עצלנים המטיילים (והמטיילות) הישראלים שמגיעים לכאן וצועדים עם תיק קליל, בעוד החוויה האמיתית היא לטייל עם כל הציוד על גבך !

Me in the swamp
הגענו בשעה טובה לכפר Sikha ובזמן שהכינו את ארוחת הצהרים, אני הוצאתי את כל הבגדים הרטובים מהכביסה של אתמול והנחתי אותם לייבוש (עם השמש החזקה והחמה - עד סוף הארוחה כל הבגדים לבטח יתייבשו).

Me in Sikha
מרוב שהייתי מורעב בימים האחרונים, הלכתי על בטוח והזמנתי מנת "אכול ככל יכולתך" (Dal Bhat).
בלהט הרגע כולנו החלטנו להזמין גם קנקן ענקי עם חלב לוהט, אך לי זה לא כ"כ הסתדר עם הקיבה ועד היום אני מקלל את הרגע בו הסכמתי לשתות את החלב (שהיה בטעם של שרוף).

לפחות האוכל היה מצוין ואני יכול לקבוע נחרצות כי מנת ה- "Dal Bhat" הכי טעימה, אכלנו כאן ב- Sikha.
אין דרך לתאר איזה תענוג היה לטעום מהאורז + עדשים + חריף + תפו"א + תרד.
גם שותפי למסע דיי יסכימו עימי על כך.

Check point in Sikha
אילו אורחים מוכרים יצא לנו לפגוש כאן ב- Sikha ...
מסתבר שגם שירי הבלונדה (עם החבר המגודל והידיד שלא קשור לכלום) הגיעה למסלול ה- Poon Hill וכנראה שעוד נפגוש אותה בימים הקרובים.

Me & Evgeny at Sikha
מקטע הצעידה השלישי להיום הוביל מהכפר Sikha לכפר Chitre (גובה 2350 מ').
לפחות יצאנו עם כוחות מחודשים לאחר מנת ה- Dal Bhat ויכולנו להסתער על המדרגות !

טיפוס המדרגות לא היה כ"כ קשה, אך המונוטוניות שלו והעובדה כי זה נמשך ונמשך הובילו לתחושה של מיצוי בשלב מסוים. מידי פעם עצרנו להתפעל מהנוף הפראי והירוק שצומח כאן לכל עבר.

Me near Chitre
לאחר קרוב לשעתיים של טיפוס ואנו בכפר Chitre.
בכניסה לכפר יש שלט מידע עם הסברים לגבי כל הכפרים שבהמשך הדרך (לא הכי מעודד).

Chitre village
מקטע הצעידה הרביעי להיום הוביל מהכפר Chitre לכפר Ghorepani (גובה 2870 מ').
המדרגות שוב פעם "חזרו לאופנה" וממש מזל שיש לי רגלים ארוכות וגמישות כי כך יכולתי לקפץ מעל 2 מדרגות בכל פסיעה (בניגוד לכל היתר שטיפסו מדרגה אחת בכל פעם) ולטוס בעליה מבלי להתאמץ כלל.

Stone stairs to Chitre
קטע ממש לא נעים היה כאשר גיליתי גוש אדום על המכנסיים.
בהתחלה חשבתי כי אולי התיישבתי על אדמה עם חמר בצבע חום/אדמדם, אך ממבט קרוב נוכחתי לראות כי
הרגל שלי ממש מדממת !

מה לא עשיתי בשביל לעצור את הדימום ... ניסיתי לעצור את פרץ הדם בעזרת יוד, מלח, פלסטרים ועוד, אך הדבר היחידי שהצליח לעצור את הדימום היה לא אחר מאשר - אבקת קפה שחור.
באחד הכפרים שעצרנו למנוחה - ביקשתי מבעלי המקום שיביאו לי את "תרופת הסבתא" ותוך פחות
מ- 2 דק' והדימום עצר לגמרי.

רוב הסיכויים כי עלוקה זחלה לה על הרגל שלי ולא ירדה בצורה אופטימלית.
אין דרך אחרת להסביר למה הדימום לא נקרש כראוי עם התרופות הסטנדרטיות.

Nepali Bush
שמח ומאושר חזרתי למסלול ולאחר זמן לא רב וכבר אני בשער הכניסה לכפר המיוחל Ghorepani.
כבר חשבתי שזהו ואני ממש בכפר, אך שער הכניסה מרוחק כ- 15 דק' ממרכז הכפר.

Welcome to Ghorepani
נכנסתי לתוך יער של עצי שרוך מדהימים והאווירה כאן ממש מרגיעה ושלווה.
כבר התחלתי לחוש משב של אוויר צונן בגופי ואמרתי לעצמי שאני חייב להגיע לנק' הסיום כמה שיותר מהר כי אני כאן עם חולצה קצרה ורטובה (מהטיפוס המיוזע של היום).

Nice Trees on the way to Ghorepani
יום ממש מטורף היה לנו היום - טיפוס של 1670 מ' ב- 7.5 שעות (כולל הפסקות למנוחה + א.צ).
סגרנו שנישאר לישון ב- Mt. View Lodge תמורת "הדיל הישראלי" וכולם היו מרוצים.

Ghorepani village
עשיתי כביסה זריזה וניצלתי את העובדה כי בחדר האוכל, ליד תנור ההסקה - תלו חוטי כביסה וכי כל האורחים של המלון רשאים לייבש כאן את הבגדים הרטובים שלהם לאורך הלילה.

טריק כה פשוט (אך מאוד מאוד יעיל) לא זכור לי שראיתי עד כה בנפאל וזה ממש אבסורדי.
אפילו ב- Huts הכי פשוטים של NZ אפשר היה למצוא חוטי כביסה מסביב לקמין המרכזי וכאן זה הפעם הראשונה שאני נתקל בזה.

נכנסתי אחרון למקלחת ועשיתי בחכמה כאשר הבאתי עמי דלי גדול + דלי קטן וכך יכולתי לעשות את
מקלחת ה- Bucket המפורסמת.

הפעם ידעתי מה צריך לעשות ועשיתי זאת ביעילות - מילאתי את הדלי הגדול עם מים לוהטים מהאטמור ובמקביל הוספתי זרזיף מים קרים מהברז הנוסף. כעת נותר היה רק להשתמש עם הדלי הקטן להתרחץ בחמימות ובנעימות.

את ארוחת הערב חגגנו לאור נרות (אין כאן חשמל וזה דיי מפתיע לאור העובדה כי כפר זה מאוד פופולרי).
אני הזמנתי מגש לוהט שהכיל עוף, ירקות מבושלים + צ'יפס (מנה מנצחת). לקינוח הייתה גם Apple Pie מצוינת שסגרה כל פינה ריקה בקיבה.

Chicken Sizzler in Mt. View G.H
סיימנו את הערב עם משחקון קטן של Durak ואח"כ טיפסנו עד לקומה השלישית של המלון
(כאילו לא הספיקה לנו העליה המטורפת של היום וכעת יש צורך לטפס שוב פעם עד לחדרים).

התארגנתי לי בחשכה ועפי לישון לקראת יום עמוס שמחכה לנו מחר.

סוף יום ה' !

Wooden Bridge near Tatopani
The climb to Ghara
Me near Ghara
Taking the kids to the kindergarten